contoh sesonggan

 

SESONGGAN (PEPATAH)

v Wenten gula wenten semut. Ada gula ada semut = anake sane sugih tur dana, janten akeh anake sane rauh nunas pakaryan. Orang yang kaya dan royal, pasti banyak orang yang datang dan meminta pekerjaan.

v Ada andus ada apine. Ada asap ada apinya. = yening wenten orta ala wiadin ayu, sinah wenten sane jati (pasaja) diastun ipun akidik. Kalau ada berita entah itu berita buruk atau baik, pastinya ada yang sesungguhnya entah itu hanya sedikit.

v Buta tumben kedat. Buta tumben melihat = sekadi anake sane pecak tiwas, kasuen raris ipun sugih, pramangkin ipun sombong ngagu tur jerbu ring timpal miwah nyama braya. Seperti orang yang dulunya miskin kemudian menjadi kaya, seketika dia menjadi sombong, malas, dan angkuh terhadap teman dan sanak saudara.

v Gede ombak gede angin. Besar ombaknya besar juga anginnya. = ageng pikolih utawi asil anake, janten ageng taler penelas ipun. Besar penghasilan orang besar juga pengeluarannya.

v Kamus majalan. Kamus berjalan = kaucapang ring anake sane pradnyan tur sampun weruh ring makudang-kudang basa. Disebutkan untuk orang yang pintar dan sudah ahli (sangat tahu) tentang beberapa bahasa.

v Taluh apit batu. Telur dijempit batu. Anak sane wenten ring genah sane baya. Orang yang berada pada posisi yang berbahaya.

v Abias pasih. Sebanyak pasir di pantai = Nenten sida antuk ngawilangin. Sesuatu yang tidak bisa dihitung.

v Ngentungang uyah ke pasih. Membuang garam ke laut.= Anak sane ngicen barang marep sane sampun sugih. Orang yang memberikan sesuatu kepada yang kaya.

v Ngerebutin balung tanpa isi. Merebutkan tulang tanpa daging.= Anak sane ngerebutin piranti sane nenten mawiguna. Orang yang memperebutkan barang yang tidak berguna.

v Kutal-kutil ikut celeng . Gerakan kanan kiri  ekor babi.= Pakaryan sane rasayang aluh nanging sujatine meweh. Pekerjaan yang dirasa mudah tetapi sebenarnya sulit.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

sinonim malih niki (Len raos kruna)

sinonim basa bali

tungkalikan kruna